lunes, 25 de febrero de 2008

Vuelva usted mañana, o era una setmana



Si vull complir amb això de tenir el blog més o menys actualitzat, crec que ja va tocant comentar alguna coseta. Aquí avui les temperatures han baixat i nosaltres ens hem quedat sense oli per la calefacció a casa, això de l’oli és la primera vegada que ho veig, però sembla ser que és la calefacció més típica aquí a Irlanda, així doncs avui toca tirar de llar de foc i intentar sortir el menys possible del menjador per no quedar-te congelat.
La meva idea avui no és escriure sobre els sistemes de calefacció irlandesos, una cosa que m’ha xocat una mica més que això de l’oli i la calefacció és la unitat màgica de temps de “a week”. De moment no he hagut de fer gaires tràmits burocràtics, de fet només dos i en ambdós em van dir exactament el mateix: “ho rebràs a casa en una setmana”.
Si a casa nostra és famós el “vuelva usted mañana”, avui en dia segurament més per l’article que per la realitat perquè 150 anys després han canviat una mica les coses, a Irlanda crec que podrien fer també gairebé un lema del “you will have it in a week” (tampoc sé si és així exactament com es diu però per fer-nos una idea).
A Irlanda per poder treballar, i si ets estranger per a gairebé tota la burocràcia, necessites el PPS number, que és com un número de la seguretat social. Quan vaig anar a fer-me’l no em van demanar gairebé res, només una factura amb l’adreça del lloc de residència i una carta del propietari o propietària indicant que jo vivia allà, aquesta carta en realitat me la va fer la meva companya de pis i no hi constaven ni els DNI’s, vamos que la podria haver fet jo i que el tràmit no és molt difícil.
Per poder obrir-me un compte corrent necessitava el PPS, així que m’havia d’esperar la famosa setmana. Però la meva sorpresa va ser quan una setmana després em presento al banc amb tota la documentació, els diners... i em fan omplir un formulari i diuen que tot està llest, que en una setmana rebré a casa el meu pin i numero de compte i podré fer-la servir.
Us puc assegurar que Irlanda tenen Internet, i molt ràpid, aquest post és una proba, no? Així doncs com és que no poden fer cap gestió al moment? La gran diferència que veig amb la burocràcia a Barcelona és que si bé triguen menys a fer les gestions, són molt més difícils i necessites molts més passos per arribar a aconseguir el que vols (potser en el banc no és tant clar). Aquí de moment sempre han complert amb el seu compromís de la setmana i per cap gestió he estat més de mitja hora. La gran pregunta és que preferim, poder fer-ho en un dia però que acabis histèric de fer cues i preguntant a tots els mostradors que trobes o trigar potser una mica més però que al cap a la fi et suposa menys mals de cap?
Doncs el que deia: Vuelva usted mañana o era una setmana, ara ja no ho sé.

1 comentario:

Àngela dijo...

últimament motius laborals m'han dut a conviure amb el "vuelva usted mañana", :p

més que "vuelva usted mañana" amb el,

"pero cómo? no tiene este papel? no se lo habían dicho? vaya... tiene que ir a la otra puta punta de bcn a buscarlo y vuelve"

... o el...

"le han dicho que venga a la Delegación de Hacienda? uiii, nono. Tiene usted que ir a la Delegación del Ministerio de Hacienda!... que donde está? ui, no se."

Experiències verídiques. Ho prometo solemnement.

Aquestes em fan inclinar ràpidament pel "you will have it in a week". El proper post també el tindrem en una setmana? (ara que jo no puc xerrar gaire perquè últimament...)

fins la propera!

ps: ah! això potser et fa gràcia... campaments amb una quarantena de militants... bé, no? ;)