miércoles, 25 de marzo de 2009

Paddy, t'estimo!! (Com en Puyal diria)


Ja fa uns mesos estava llegint com cada dijous The Galway Advertiser, el diari local d'aquesta ciutat que de moment m'allotja. Mentre passava fulles fent veure que entenia el que llegia, quina és la meva sorpresa que en un dels titulars entenia una paraula: The man who saved Barcelona Football Club. En aquell moment vaig decidir que calia fer un petit esforç i no només fer veure que llegia. M'ho vaig passar com un nen amb una joguina nova, l'autor s'havia quedat ben ample escrivint allò. Amb frases tant memorables com: Real Madrid (Franco's team) finished second, com no m'ho havia de passar bé?

Però de què parla? Bé, doncs es tracta d'un senyor irlandès Paddy O'Connell, com no s'havia de dir Paddy, que entrenava el Barça quan la Guerra Civil va esclatar. La qüestió és que, com molts ja deveu saber, el Barça estava arruïnat i va rebre una oferta per fer una gira per Mèxic i els EUA, cosa que el va salvar i pel que diuen ell va ser un dels artífex de que aquesta oferta arribés. Així que, com molts i moltes de vosaltres, li estaré eternament agraït.

L'article en si és millor que moltes de les tires còmiques que podeu llegir, sobretot per aquest caràcter heroic que li dona. De totes formes, si us molesteu a escriure el seu nom al nostre estimat Google, ja si que és per pixar-se de riure, vaig trobar un altre article a El Pais que també deunidó, perquè a més també és un heroi pels seguidors del Betis, ell era l'entrenador quan van guanyar la que fins ara és la seva única lliga. De fet a aquest senyor sembla que no li van faltar gaires equips per entrenar, potser només el Madrid, suposo que perquè al nostre Tito Paco no li faria gaire gràcia que un republicà fill de família nacionalista entrenés, el que com diu l'autor de l'article, era el seu equip.

Crec que el millor que podeu fer és intentar llegir els articles i ja si voleu la Wikipedia, perque per on va passar el nostre amic Paddy va deixar petjada. M'estan donant ganes d'escriure la seva biografia.

El que segur que faré quan vagi a Dènia és beure una bona pinta de Guiness al Pub Irlandès Paddy O'Connell.

The man who saved Barcelona Football Club

La increible liga de Mr. O'Connell


Pattrick O'Connell (Wikipedia)

1 comentario:

ester dijo...

la guiness que no falti!